Huisreglement
Welkom in onze huisartspraktijk. Om de zorgverlening zo goed en efficiënt mogelijk te laten verlopen en om een veilige en prettige omgeving te waarborgen voor zowel patiënten als medewerkers, hanteren wij een huisreglement.
In dit reglement vindt u de belangrijkste regels en afspraken die binnen onze praktijk gelden.
Wij vragen al onze patiënten en bezoekers om zich aan deze regels te houden. Zo zorgen we samen voor een respectvolle en professionele zorgomgeving, waarin iedereen zich welkom en serieus genomen voelt.
Dank voor uw begrip en medewerking.
Huisreglement:
- Wij behandelen iedereen met respect; wij verwachten dit ook van u.
- Wij hanteren een “zero tolerance” beleid t.a.v. verbaal en fysiek geweld.
- Wij werken bij het maken van een afspraak met een triagesysteem. Met behulp van duidelijke triagecriteria beoordeelt de assistente zorgvuldig de urgentie van uw hulpvraag en zal dan een afspraak inplannen.
- Wij kunnen alleen een afspraak inplannen wanneer u met ons in het Nederlands of Engels kunt communiceren. Anders dient u zelf een tolk hiervoor te regelen.
- Wij schrijven niet ongezien antibiotica(zalf) voor. Wel kunnen wij ervoor kiezen om afhankelijk van de zorgvraag een beoordeling te doen via beeldbellen of het mailen van foto’s.
- Wij werken samen met de Service Apotheek Elspeet. Indien u de medicatie verstrekking via hen laat lopen, kunnen wij de controle vanuit onze kant het beste uitvoeren.
- Wij accepteren alleen nieuwe patiënten die woonachtig zijn in Elspeet, Uddel, Vierhouten en Speuld. Dit heeft te maken met de maximale wettelijke aanrijdtijd van 15 minuten voor visites.
- Voor het maken van beeld- of geluidsopnamen dient u vooraf toestemming te vragen aan de betrokken zorgverlener.
- Wij gaan ervan uit dat u zelf verantwoording draagt voor het opvragen van uitslagen; mits hiervoor al niet een afspraak ingepland staat.
- Indien u om medische redenen (ziekte of beperkingen) niet in staat bent om naar de praktijk te komen, kan er een visite aan huis aangevraagd worden.